Az erotikus magazin vizuális trükkjei

Egy nagy magazin piac. Erotikus magazin piac.

Az aktfotózás idővel külön műfajjá és a művészi kifejezés egy újabb formájává vált. Az erotikus magazin és maga a modell ennek a szerelemgyereke, a közelmúlt terméke. A marketingnek és a vizuális trükköknek köszönheti a hatalmas népszerűségét és sikerességét. Nézzük meg, hogyan ért fel ez a termék a csúcsra és mi lett a sorsa a jelenben!

Az akt a kezdetektől művészeti forma volt, ugyanakkor korán megmutatkoztak a pénzügyi vonatkozásai.

Bár az erotikus magazin első példányai még várattak magukra, az első beállított erotikus fotóra a dagerrotípia feltalálása után már sor is került, 1840-ben. A XIX. század közepétől az aktokat hasonlóan kellett kivitelezni, mint a festészetben: az alanynak hosszú percekig kellett mozdulatlannak maradnia, míg az első dagerrotípiák exponációs ideje tartott. Éppen ezért a képek magányos alakokat mutattak, közösülésre nem volt példa. Ráadásul a modell hölgyek társadalmi megítélése eléggé rossz volt, ezért sok esetben csak prostituáltakat tudtak csak szerződtetni. És megfizetni, ugyanis egy felvétel elkészítése a technológia újdonsága miatt sokba került, ezért csak a módosabb osztályok engedhették meg maguknak. A képeket elsősorban a francia művészeti akadémia forgalmazta, amiből a kezdő művészeket segélyezték.

Itt válik ketté a későbbi erotikus magazin alapelemének nevezhető akt és a természetrajzi, szociográfiai ábrázolás!

A Belle Époque, vagyis a szép korszak, ahogyan a század végéről beszéltek, egy végtelenül bohém korszak volt. Éppen ezért az aktok rendkívül népszerűek lettek. Az igényeket kezdetben csak nehezen tudták kielégíteni, mivel a dagerrotípiákat nem lehetett negatívokról sokszorosítani, hanem újra le kellett fotózni magát a fotót. Az újabb fényképészeti találmányok végül elhozták a meztelen test aranykorát! Ez az aranykor pedig teljes egészében az erotikus magazin korszakát jelenti.

Hogy mikor jelent meg az első erotikus magazin, nem tudható, hiszen számtalan, kisszériás füzet keringett erotikus tartalmakkal! A legismertebb és legprofibb természetesen a Playboy, Hustler és Penthouse szentháromsága. Idehaza ismert (volt) még a CKM és az FHM. Mindegyikben közös, hogy az erotikus tartalmak mellett igyekeznek színesek lenni. Ez annyit tesz, hogy nem a napi hírekre vagy politikára fókuszálnak, valamint nagyobb társadalmi eseményeket sem kívánnak megvitatni. Olyanokról írnak, mint a divat, stílus, autók és a korban érdekes vagy vagánynak számító újdonságokról, például a számítógépről.

Ez természetesen nem azért volt, mert a meztelen női képek nem tudták volna önmagában eladni az újságot!

A marketing a pszichológia – főleg a viselkedéstani – legfrisebb eredményeit használta és használja fel, mind a mai napig. A fókuszban a szexuális vágykeltés áll, nem az ismeretterjesztés vagy a szexuális kultúra fejlesztése, bemutatása. A pszichológia már idestova 200 éve felvetette, hogy a szexuális stimulus nem csak fizikai lehet, hanem pusztán mentális is. A férfimagazinoknak olyan témákat kell bemutatniuk, amik érdeklik a férfiakat és férfiasságot – magasabb státuszt – sugallnak. Ugyanakkor a cikkek hasznos töltelékek is két képsorozat között: a közvetlen szexuális vágyat csökkenti a következő stimulus előtt! Az egész szexualitás mozgatója maga a szexuális ösztön, ami teljesen elválasztható a reprodukciós ösztöntől és testi reflexektől. Ezt az előbbi ösztönt használja a marketing tudatosan.

Miért olyanok az erotikus magazin modelljei, amilyenek?

Egy nő medence mellett erotikus magazin fotózás miatt

Valószínűleg mindenki emlékszik még az őskori Vénusz szobrokra. Egy kövér nőt ábrázoltak, vastag combokkal és majdnem fej nagyságú nyakkal. Itt a női testkép a termékenységgel egyezett meg, ezért az ábrázolás, de a szexuális ösztön különbözik a reprodukciós ösztöntől! Éppen ezért a – a fentiekhez képest – karcsú modell szándékosan ennek az ellentétét kell, hogy megjelenítse! Az ideális, erotikusan vonzó modell alakja sovány, de legalábbis nem elhízott. A bőr feszessége a fiatalságot jeleníti meg, utalva arra, hogy a modell szexuálisan érett. Továbbá ezt a vonalai is alátámasztják. A meztelen testtel való vizuális trükközés csak a kamerán keresztül lehetséges, nincs vagy alig lehet szerepe a ruhának. Tehát a kamerának segítség, ha a lábak tényleg hosszúak, a medence tényleg széles, a derék pedig tényleg karcsú.

Miért szerepeltetnek az erotikus magazinok igen gyakran sztárokat, szexszimbólumokat?

Amellett, hogy az olvasóknak érdekes a helyi hírességeget exklúzív helyzetben látni, egy másik fontos dolgot is kielégít. Ez a voyörizmus, másnéven a kukkolási vágy. Ez a jelenség az, amely a mai napig fenntartja a webkamerás szolgáltatásokat és a szextelefonálást. Érdekesség, hogy a világ legtöbb erotikus magazinjában van lehetőség sms-t küldeni és telefonálni a meghírdetett lányokkal. Ezek fontos részét adják az újság bevételének.

Miért fontos a beállítás, a setting?

Mert, a színek kontrasztjai kiemelik a testet. A hétköznapi környezet pedig egyfajta háttértörténetet mesél el. A leggyakoribb helyszínek a belvárosi lakás és a medencés luxusvilla. Előbbi az egyszerűség (lakás) – nagyszerűség (nő) jelentéstartalmakkal dolgozik. A fehérnemű viselése, vagy selymes hatású, félig átlátszó textil használata a sejtelmességet jelképezi. Ezáltal az erotikus faktor mégjobban dominál. Ilyenkor a fantáziánkat éri stimulus, amit az olvasó a saját képében akár mozivá is formálhat. A nemi szervek teljes vagy részleges eltakarása egyfelől művészetté formálja a műfajt és sok országban ezért lehet maga az erotikus magazin legális.

Milyen a kapcsolat a modell és az olvasó között?

erotikus magazin fotózáson, bikinis modell zuhanyzik a medence szélén.

Mivel az erotikus magazin akkor működik, ha intim viszonyba kerül az olvasójával. A modern magazinok egy-egy modellről több képet is, komplett sorozatot lehoznak hasábjaikon. A beállítások és pózok sokszínűsége több olvasót vonz és felértékeli a fotóst, ugyanis az ő szemszöge, minden olvasó szemszöge. A szexi bőrruhák és kiegészítők a női alávetettséget, szubmisszív természetet kedvelőket szolgálják ki. A hosszú haj copfba összekötve hátrahúzza az arcot és feszessé varázsolja a bőrt és kiemeli a szemeket. Főleg akkor, ha a modell közvetlenül a kamerával szemben áll. Kötelező póz a száj résnyire nyitása. Ez kendőzetlenül a szexuális vágy jele. Az ajkak nyitása a nevetőizmokat pontosan olyannak állítja be, ami a férfi tudatalattijában azonnal kap egy szexuális jelentést.

A fogaknak természetesen hibátlannak kell lennie! Ez az egészség egy fontos kifejezése!

Ha a kezdetektől figyeljük az erotikus magazin képeinek evolúcióját, akkor megfigyelhetjük, hogy a modellek egyre többet láttatnak. A szexuális ingerküszöb folyamatosan egyre feljebb és feljebb kerül. Éppen ezért a szexuális étvágyat gyakran már több modell közös fotósorozatával elégítik ki.

Mi a legnagyobb vizuális trükk?

Az erotikus magazin leggyakoribb és leghasználtabb trükkje nem más, mint az élet eleme: a víz. Az ízlsesen szétspiccelt víz, a meztelen és fiatal női testen, az alapvető szexuális ingereket célozza. Az asszociációk sorában megtaláljuk a hüvelyi nedvességet vagy az izzadságot, ami egy fülledt és erotikus együttlét természetes eleme.

Ezek azok, amikre a marketingesen építenek az erotikus magazin szerkesztésekor. Mára a hardcore magazinok, színtiszta fétises lapok, valamint az ingyenporno teljesen kiszorította a sokak által még ismert és elismert műfajt. Reméljük feltámad majd, hiszen a pszichológiai alapok nem változtak és a lányok változatlanul szépek!

LEGKERESETTEBB TERMÉKEINK

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Neked milyen a potencia szinted?
Tudd meg szükséged van e potencianövelőre vagy immunerősítőre!

Töltsd ki a villám kvízd most és e-mail-ben értesítünk az eredményről!

Szólj hozzá

Töltsd le Te is ingyenesen a Káma-szutrát:
Szerelmi technikák szeretőknek

Kámaszutra e-book pdf termék

Küldjük e-mailben: